Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2026-2029
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2026 - 2029
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Voorwoord
        1. Blz. 5 Voorwoord
      2. Blz. 6 Inleiding
        1. Blz. 7 Financieel perspectief
        2. Blz. 8 Ontwikkelingen na Nota van Uitgangspunten 2026:
        3. Blz. 9 Financieel toezicht
      3. Blz. 10 Leeswijzer
        1. Blz. 11 Leeswijzer
      4. Blz. 12 1. Bestuur en bedrijfsvoering
        1. Blz. 13 Reguliere taken programma Bestuur en bedrijfsvoering
        2. Blz. 14 Inleiding programma Bestuur en bedrijfsvoering
        3. Blz. 15 Ambitie en ontwikkelingen programma Bestuur en bedrijfsvoering
        4. Blz. 16 Bestuur
          1. Blz. 17 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 18 Verbinding tussen bestuur en inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners
              1. Blz. 19 Regionale samenwerking.
              2. Blz. 20 Participatiebeleid in de praktijk
        5. Blz. 21 Dienstverlening/Organisatieontwikkeling
          1. Blz. 22 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 23 Kunstmatige Intelligentie (AI) op een zorgvuldige en verantwoorde manier inzetten
              1. Blz. 24 Verkenningen rond AI
            2. Blz. 25 Inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties ervaren de gemeente dichtbij door goede dienstverlening
              1. Blz. 26 Dienstverlening die beter aansluit bij de behoefte van onze inwoners en ondernemers
              2. Blz. 27 Vaardig in dienstverlening
            3. Blz. 28 Balans en meer grip op reguliere taken en ontwikkelingen
              1. Blz. 29 Overzicht en prioritering in het dagelijkse werk én een soepele manier om nieuwe onderwerpen te kunnen beoordelen op urgentie.
        6. Blz. 30 Informatisering en informatiebeheer
          1. Blz. 31 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 32 Digitale transformatie van bedrijfsvoering
              1. Blz. 33 Toepassing nieuwe technologie
            2. Blz. 34 Voorspelbare digitale dienstverlening aan inwoners, bedrijven en de interne organisatie
              1. Blz. 35 Inventarisatie informatiebehoefte en opstellen KPI’s
            3. Blz. 36 Plaats en tijd onafhankelijk werken met gebruik van moderne technologie
              1. Blz. 37 Migratie naar de cloud
            4. Blz. 38 Efficiënte uitvoering van beheertaken
              1. Blz. 39 Afsluiten raamovereenkomsten
              2. Blz. 40 Informatie- en applicatiearchitectuur
        7. Blz. 41 Personeel
          1. Blz. 42 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 43 Meer focus op de ontwikkeling en het behoud van personeel door middel van Persoonlijke OntwikkelPlannen (POP-gesprekken).
              1. Blz. 44 Vanaf 2026 worden POP-gesprekken een vast onderdeel van de HR-cyclus
            2. Blz. 45 Nieuwe lichting trainees 2026 binnen formatie
              1. Blz. 46 In 2026 willen we binnen bestaande formatie opnieuw trainees aantrekken om te investeren in jong talent en toekomstbestendige personeelsopbouw.
        8. Blz. 47 Communicatie
          1. Blz. 48 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 49 Met duidelijke, vindbare (website) en tijdige (proces)communicatie willen we in verbinding staat met onze inwoners en ondernemers
              1. Blz. 50 Collega’s ondersteunen bij het opstellen van begrijpelijke communicatie.
              2. Blz. 51 De website actueel houden en met behulp van onder andere input van het KCC en SIMAnalytics zo inrichten dat de informatie goed vindbaar is voor inwoners en ondernemers.
        9. Blz. 52 Financiën/ belastingen
          1. Blz. 53 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 54 Een toekomstbestendig financieel beleid
              1. Blz. 55 De documenten en processen blijven door ontwikkelen
              2. Blz. 56 Financiële rechtmatigheid borgen door interne controle en het invoeren van in-control gesprekken
              3. Blz. 57 Inzetten van incidentele middelen om structureel effect te realiseren.
        10. Blz. 58 Wat mag het kosten
        11. Blz. 59 Wat mag het kosten (per taakveld)
        12. Blz. 60 Toelichting programma Bestuur en bedrijfsvoering
        13. Blz. 61 Verbonden partijen programma Bestuur en bedrijfsvoering
      5. Blz. 62 2. Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 63 Reguliere taken programma Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 64 Inleiding programma openbare veiligheid
        3. Blz. 65 Ambitie en ontwikkelingen programma Openbare orde en veiligheid
        4. Blz. 66 Openbare orde en veiligheid
          1. Blz. 67 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 68 Een zo veilig mogelijke woon- en leefomgeving
              1. Blz. 69 Structurele bewustzijn sessies voor een deel van de organisatie (preventieve activiteiten)
              2. Blz. 70 Verhogen meldingsbereidheid van inwoners en ondernemers doormiddel van social media en bewustwordingscampagnes
              3. Blz. 71 We continueren onze Persoons Gerichte Aanpak (PGA)
              4. Blz. 72 We versteken de integrale aanpak en samenwerking met het Zorg- en Veiligheidshuis
              5. Blz. 73 Maandelijks lokaal ondermijningsoverleg met veiligheidspartners indien van toepassing worden risicolocaties aangepakt
              6. Blz. 74 De in het uitvoeringsplan IVP jaarschijf 2026 vastgestelde maatregelen en actiepunten volgens planning uitvoeren.
        5. Blz. 75 (Regionale) brandweer
          1. Blz. 76 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 77 Een toekomstbestendige brandweerzorg met een brandweerorganisatie die paraat, vakbekwaam en toekomstbestendig is
              1. Blz. 78 In 2026 zullen de toekomstscenario’s van de VRU verder uitgewerkt worden en besproken worden met de deelnemende gemeente.
        6. Blz. 79 Crisisbeheersing / risicobestrijding
          1. Blz. 80 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 81 Professionele gemeentelijke crisisbeheersingsorganisatie met voldoende opgeleid en getraind gemeentelijk personeel
              1. Blz. 82 Opleiden/oefenen van bestuur en medewerkers
        7. Blz. 83 Toezicht en handhaving / BOA
          1. Blz. 84 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 85 Ondanks de beperkte middelen en capaciteit willen we een vergrote beleving van de handhaving in de gemeente, op het gebied van leefbaarheid en veiligheid.
              1. Blz. 86 Aan de hand van een opgesteld uitvoeringsplan (jaarplan) vindt toezicht en handhaving door de BOA plaats op de vastgestelde prioriteiten
        8. Blz. 87 (Vergunningverlening) APV en Bijzondere Wetten
          1. Blz. 88 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 89 De juridische kaders actualiseren op het gebied van de APV en Bijzondere Wetten, waarbij aanvragers van vergunningen zoveel mogelijk binnen de daarvoor gestelde termijn een beslissing op hun aanvraag ontvangen.
              1. Blz. 90 In 2026 zullen we de Algemene Plaatselijke Verordening en het evenementenbeleid actualiseren.
        9. Blz. 91 Wat mag het kosten
        10. Blz. 92 Wat mag het kosten (per taakveld)
        11. Blz. 93 Toelichting programma Openbare orde en veiligheid
        12. Blz. 94 Verbonden partijen programma Openbare orde en veiligheid
      6. Blz. 95 3. (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        1. Blz. 96 Reguliere taken programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        2. Blz. 97 Inleiding programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        3. Blz. 98 Ambitie en ontwikkelingen programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        4. Blz. 99 Wonen en zorg
          1. Blz. 100 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 101 Stimuleren van nieuwe woon- en zorginitiatieven.
              1. Blz. 102 We vergroten het bewustzijn over toekomstige woon-zorgbehoeftes onder senioren.
              2. Blz. 103 We ontwikkelen de Lekdijk West 24 tot een voorziening binnen onze Sociale Basis en een gemengde woonvorm in een prikkelarme woonomgeving.
        5. Blz. 104 Sociale basis: een sterke sociale basis
          1. Blz. 105 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 106 Een gezonde start voor ieder kind.
              1. Blz. 107 We realiseren een integraal jeugdcentrum.
              2. Blz. 108 We ontwikkelen het aanbod van de relatie- en scheidingsdesk door.
              3. Blz. 109 We ontwikkelen een uitgebreider aanbod binnen Kansrijke start.
            2. Blz. 110 Een stevige sociale basis die de veerkracht & zelfredzaamheid van inwoners vergroot.
              1. Blz. 111 We vergroten de bekendheid en zichtbaarheid van LopikLinkt en Lopik voor Elkaar
              2. Blz. 112 We versterken de samenwerking met en tussen de partners in de eerste lijn (sociaal domein, welzijn en de huisarts).
              3. Blz. 113 We verkennen de mogelijkheid voor een ontmoetingsplek voor jongeren.
              4. Blz. 114 We verstevigen de samenwerkingsrelatie met en tussen vrijwilligersorganisatie & subsidiepartners.
              5. Blz. 115 We ontwikkelen de spreekuren van het Sociaal Team door.
            3. Blz. 116 Ons Sociaal Team biedt brede, deskundige ondersteuning dichtbij.
              1. Blz. 117 We vergroten de veiligheidsexpertise binnen het Sociaal Team.
              2. Blz. 118 We verbeteren de samenwerking met en tussen GI’s en andere veiligheidspartners.
            4. Blz. 119 Problemen vroegtijdig signaleren, versterken van veerkracht en voorkomen van zwaardere zorg.
              1. Blz. 120 Het Sociaal Team biedt de basisjeugdgroepstrainingen SoVa en Rots & Water in eigen beheer lokaal aan.
              2. Blz. 121 In Lekstroomverband worden specialistische jeugdgroepstrainingen aangeboden.
              3. Blz. 122 We ontwikkelen interventies in het kader van reablement om zelfstandig het huishouden te kunnen blijven voeren.
            5. Blz. 123 Versterken van sociale cohesie en veiligheid in wijken en buurten.
              1. Blz. 124 We realiseren een integrale wijkaanpak op onze meest kwetsbare straten/buurten.
        6. Blz. 125 Wat mag het kosten
        7. Blz. 126 Wat mag het kosten (per taakveld)
        8. Blz. 127 Toelichting programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        9. Blz. 128 Verbonden partijen programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
      7. Blz. 129 4. Onderwijs, sport en cultuur
        1. Blz. 130 Reguliere taken programma Onderwijs, sport en cultuur
        2. Blz. 131 Inleiding programma Onderwijs, sport en cultuur
        3. Blz. 132 Ambitie en ontwikkelingen programma Onderwijs, sport en cultuur
        4. Blz. 133 Onderwijs
          1. Blz. 134 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 135 Gelijke onderwijskansen door vroegtijdige signalering en ondersteuningen
              1. Blz. 136 We realiseren de kansgroep.
              2. Blz. 137 We geven uitvoering aan het Onderwijskansen Beleid.
              3. Blz. 138 We zorgen voor lokaal NT2 aanbod voor volwassenen.
              4. Blz. 139 We breiden het lokaal aanbod in de aanpak van laaggeletterdheid uit.
        5. Blz. 140 Sport, beweging & cultuur
          1. Blz. 141 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 142 We verhogen bewustzijn op het gebied van gezond leven en leren en faciliteren dit waar nodig.
              1. Blz. 143 We zetten een combinatiefunctionaris in.
              2. Blz. 144 We ontwikkelen het aanbod van Team Sportservice door.
              3. Blz. 145 We voegen een beweegprogramma toe aan de Gezonde Leefstijl Interventie (GLI).
        6. Blz. 146 Wat mag het kosten
        7. Blz. 147 Wat mag het kosten (per taakveld)
        8. Blz. 148 Toelichting programma Onderwijs, sport en cultuur
      8. Blz. 149 5. Werk, inkomen, economie en recreatie
        1. Blz. 150 Reguliere taken programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        2. Blz. 151 Inleiding programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        3. Blz. 152 Ambitie en ontwikkelingen programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        4. Blz. 153 Inwoners doen naar vermogen mee in de samenleving en zijn zelfredzaam
          1. Blz. 154 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 155 Inwoners met financiële problemen worden zo vroeg mogelijk geholpen en ondersteund
              1. Blz. 156 We gaan onze minimaregelingen vereenvoudigen, drempels verlagen en ons bereik vergroten.
              2. Blz. 157 We zetten in op preventieve ondersteuning en voorlichting om problematische schulden te voorkomen
            2. Blz. 158 Inwoners participeren naar vermogen actief mee in de samenleving.
              1. Blz. 159 Voor inwoners met een grotere afstand tot arbeidsmarkt bieden we arbeidsmatige activering aan.
              2. Blz. 160 Continueren ondersteuning van inburgeraars bij het vinden van werk en studie.
        5. Blz. 161 Economie
          1. Blz. 162 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 163 De ondernemersdienstverlening en de verbinding met ondernemers (verenigingen) versterken
              1. Blz. 164 Behoud van verbinding met agrarische ondernemers
            2. Blz. 165 Een toekomstbestendig werk- en vestigingsklimaat
              1. Blz. 166 Werken aan het toekomstbestendig maken van bedrijventerrein de Copen
              2. Blz. 167 Uitbreiden ruimte op bedrijventerreinen
        6. Blz. 168 Recreatie en Toerisme
          1. Blz. 169 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 170 Het onderhouden van contacten met en het ondersteunen van Lopikse ondernemers in de Recreatie en Toerisme sector
              1. Blz. 171 In verbinding staan met ondernemers in de recreatie en toerisme sector
            2. Blz. 172 Lopik aantrekkelijker maken voor zowel recreanten uit de gemeente als daarbuiten
              1. Blz. 173 Een actieve bijdrage leveren aan Platform de Utrechtse Waarden
              2. Blz. 174 Recreatiemogelijkheden promoten
        7. Blz. 175 Wat mag het kosten
        8. Blz. 176 Wat mag het kosten (per taakveld)
        9. Blz. 177 Toelichting programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        10. Blz. 178 Verbonden partijen programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        11. Blz. 179 Recreatieschap Stichtse Groenlanden
      9. Blz. 180 6. Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        1. Blz. 181 Reguliere taken programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        2. Blz. 182 Inleiding programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        3. Blz. 183 Ambitie en ontwikkelingen programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        4. Blz. 184 Beleid fysieke leefomgeving
          1. Blz. 185 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 186 Opstellen beleidsdocumenten waardoor nieuwe initiatieven sneller kunnen worden beoordeeld
              1. Blz. 187 Er lopen diverse projecten voor het opstellen van beleid op specifieke thema’s van de fysieke leefomgeving
              2. Blz. 188 Lopende procedures onder de Wet ruimtelijke ordening (Wro) voor bestemmingsplannen afronden.
              3. Blz. 189 In 2026 wordt de opbouw van het omgevingsplan verder opgepakt volgens het vastgestelde transitieplan. De eerste wijzigingen van het omgevingsplan vanuit de transitie worden in 2026 voorgelegd aan het college en de raad.
        5. Blz. 190 Concrete projecten en ontwikkelingen in de fysieke leefomgeving
          1. Blz. 191 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 192 Een toekomstbestendig landelijk gebied en vitale kernen
              1. Blz. 193 Regio Deal Groene Hart
            2. Blz. 194 Meer woningaanbod voor verschillende doelgroepen realiseren binnen de mogelijkheden in Lopik/de provincie Utrecht
              1. Blz. 195 Woningbouwontwikkeling Kapelse Gaard
              2. Blz. 196 Woningbouwontwikkeling uitbreiding Cabauw
              3. Blz. 197 Woningbouw Zeldenrust
              4. Blz. 198 Woningbouw de Akker
              5. Blz. 199 Ontwikkeling woningbouw Lopik Oost 2.
              6. Blz. 200 De gekozen locatie voor de flexwoningen in Lopik Oost 2 wordt ingevuld met permanente woningbouw via een versnellingsproject
            3. Blz. 201 Een duurzaam en toekomstbestendig Lopik in lijn met de gestelde doelstellingen van het landelijk Klimaatakkoord
              1. Blz. 202 Plan van Aanpak voor Transities in de Utrechtse Waarden
              2. Blz. 203 Uitvoering isolatieprogramma
              3. Blz. 204 Blijvend zorgen voor een goede samenwerking met alle betrokken partijen en bedrijven om de doelstellingen van de Regionale Energie Strategie (RES) te behalen.
        6. Blz. 205 Vergunningverlening, toezicht en handhaving
          1. Blz. 206 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 207 Een VTH-organisatie die voldoet aan de proces- en kwaliteitscriteria uit de Omgevingswet
              1. Blz. 208 VTH taken en de beleidscyclus VTH consequent uitvoeren
        7. Blz. 209 Wat mag het kosten
        8. Blz. 210 Wat mag het kosten (per taakveld)
        9. Blz. 211 Toelichting programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        10. Blz. 212 Verbonden partijen programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
      10. Blz. 213 7. Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        1. Blz. 214 Reguliere taken programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        2. Blz. 215 Inleiding programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        3. Blz. 216 Ambitie en ontwikkelingen programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        4. Blz. 217 Afvalinzameling
        5. Blz. 218 Kwaliteit openbare ruimte
          1. Blz. 219 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 220 De openbare ruimte is in goede technische staat, veilig en toegankelijk, wordt door onze inwoners en ondernemers als aangenaam ervaren en is goed te beheren. Voor nu en in de toekomst.
              1. Blz. 221 Regulier beheer en onderhoud om de openbare ruimte schoon, heel en veilig te houden.
              2. Blz. 222 Uitvoeren van vervangingsprojecten wanneer het einde van de technische levensduur is bereikt, waarbij gelijktijdig integrale optimalisaties en aanpassingen aan de inrichting van de openbare ruimte worden doorgevoerd.
              3. Blz. 223 Voorbereiden van toekomstige vervangingsprojecten waarbij de inwoners bij het ontwerpproces worden betrokken op een wijze die past bij het project.
              4. Blz. 224 Advisering op het gebied van ruimtelijke ontwikkelingen en externe initiatieven. Vanaf het opstellen van het stedenbouwkundig plan tot de oplevering van de openbare ruimte en overdracht aan de gemeentelijke beheerorganisatie.
              5. Blz. 225 Actualiseren Meerjaren Onderhoud Programma’s
        6. Blz. 226 Openbaar groen
          1. Blz. 227 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 228 Het openbaar groen draagt bij aan het landelijke karakter van het buitengebied en de identiteit van de kernen. Het groen vormt de basis voor een prettige leefomgeving, nodigt uit tot ontmoeting en biedt een meerwaarde op het gebied van biodiversiteit
              1. Blz. 229 Omvormen van openbaar groen volgens de ambities uit het groenbeleidsplan.
              2. Blz. 230 Duurzaam beheer openbare ruimte.
        7. Blz. 231 Verkeer en vervoer
          1. Blz. 232 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 233 Realiseren van een bereikbare, verkeersveilige en toekomstbestendige gemeente
              1. Blz. 234 Verkeerskundige verbeteringen alleen doorvoeren bij vervangingsprojecten en groot onderhoud.
              2. Blz. 235 Realiseren van extra laadplekken voor elektrische voertuigen op basis van de behoefte van onze inwoners.
        8. Blz. 236 Riolering en waterhuishouding
          1. Blz. 237 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 238 Zorgen voor een doelmatige inzameling en transport van afval- en hemelwater en wateroverlast zoveel mogelijk voorkomen.
              1. Blz. 239 Regulier beheer, (preventief) onderhoud en verhelpen van rioolproblemen en storingen.
              2. Blz. 240 Uitvoeren van vervangingsprojecten waarbij we de waterhuishouding verbeteren en de openbare ruimte en riolering klimaat adaptief maken.
              3. Blz. 241 Verbeteren van de waterkwaliteit.
        9. Blz. 242 Afval en reiniging
          1. Blz. 243 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 244 Zorgen voor een effectieve, efficiënte en kwalitatief hoogwaardige en klantvriendelijke uitvoering van afvalbeheer en grondstoffeninzameling.
              1. Blz. 245 Het verzorgen van grondstoffen- en afvalbeheer door middel van inzameling en het beheren van het afvalbrengstation.
              2. Blz. 246 Het uitvoeren van reinigingstaken, onderhoud en schoonhouden van de openbare ruimte.
        10. Blz. 247 Wat mag het kosten
        11. Blz. 248 Wat mag het kosten (per taakveld)
        12. Blz. 249 Toelichting programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        13. Blz. 250 Verbonden partijen programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
    3. Blz. 251 Financiële begroting en algemene dekkingsmiddelen
      1. Blz. 252 Financiële begroting en algemene dekkingsmiddelen.
        1. Blz. 253 Inleiding
        2. Blz. 254 Overzicht per programma
        3. Blz. 255 Ontwikkeling van het vermogen
        4. Blz. 256 Specificatie verloop reserves
        5. Blz. 257 Specificatie verloop voorziening
        6. Blz. 258 (Vervangings-)investeringen
        7. Blz. 259 Financiële positie
        8. Blz. 260 Incidentele lasten en baten en structureel begrotingssaldo
        9. Blz. 261 Incidentele lasten en baten en structureel begrotingssaldo
    4. Blz. 262 Paragrafen
      1. Blz. 263 A. Lokale heffingen en belastingen
        1. Blz. 264 0 Inleiding
        2. Blz. 265 1 Wat zijn lokale heffingen?
        3. Blz. 266 2. Het beleid
        4. Blz. 267 3 De inkomsten uit lokale heffingen en de kostendekking
        5. Blz. 268 3.1 Onroerende Zaakbelasting
        6. Blz. 269 3.2 Hondenbelasting
        7. Blz. 270 3.3 Toeristenbelasting
        8. Blz. 271 3.4 Precariobelasting
        9. Blz. 272 3.5 Leges
        10. Blz. 273 3.6 Lijkbezorging
        11. Blz. 274 3.7 Afvalstoffenheffing
        12. Blz. 275 3.8 Rioolheffing
        13. Blz. 276 4 Lokale lastendruk
        14. Blz. 277 4.1 Vergelijking de lokale lastendruk
      2. Blz. 278 B. Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
        1. Blz. 279 1. Weerstandsvermogen
        2. Blz. 280 2. Risicoprofiel gemeente Lopik
        3. Blz. 281 3. Weerstandscapaciteit
        4. Blz. 282 Conclusie
        5. Blz. 283 Kerngetallen
        6. Blz. 284 Solvabiliteit
        7. Blz. 285 Belastingcapaciteit
      3. Blz. 286 C. Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 287 1 Inleiding
        2. Blz. 288 2 Openbare ruimte
        3. Blz. 289 3 Gemeentelijke gebouwen
        4. Blz. 290 4 Ontwikkelingen
      4. Blz. 291 D. Financiering
        1. Blz. 292 Inleiding
        2. Blz. 293 EMU-saldo
      5. Blz. 294 E. Bedrijfsvoering
        1. Blz. 295 Inleiding
        2. Blz. 296 Borgen van privacy en informatieveiligheid
        3. Blz. 297 Personeel en organisatie
        4. Blz. 298 Formatie
        5. Blz. 299 Overhead
      6. Blz. 300 F. Verbonden partijen
        1. Blz. 301 1. Algemeen
        2. Blz. 302 2. Waarom verbonden partijen
        3. Blz. 303 3. Verbonden partijen
      7. Blz. 304 G. Grondbeleid
        1. Blz. 305 Inleiding
      8. Blz. 306 H. Openbaarheidsparagraaf
        1. Blz. 307 Inleiding
        2. Blz. 308 Actieve openbaarmaking
        3. Blz. 309 Passieve openbaarmaking
        4. Blz. 310 Verbetering informatiehuishouding
    5. Blz. 311 Bijlagen
      1. Blz. 312 Bijlage 1: Wettelijke beleidsindicatoren
        1. Blz. 313 Wettelijke beleidsindicatoren
      2. Blz. 314 Bijlage 2: Overzicht taakvelden
        1. Blz. 315 Overzicht taakvelden
      3. Blz. 316 Bijlage 3: Structurele effecten Zomerrapportage
        1. Blz. 317 Structurele effecten Zomerrapportage
    6. Activiteiten
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap