-
Blz. 1
Programmabegroting 2026-2029
-
Blz. 2
Programmabegroting 2026 - 2029
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Voorwoord
-
Blz. 6
Inleiding
-
Blz. 7
Financieel perspectief
-
Blz. 8
Ontwikkelingen na Nota van Uitgangspunten 2026:
-
Blz. 9
Financieel toezicht
-
Blz. 10
Leeswijzer
-
Blz. 11
Leeswijzer
-
Blz. 12
1. Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 13
Reguliere taken programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 14
Inleiding programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 15
Ambitie en ontwikkelingen programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 16
Bestuur
-
Blz. 17
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 18
Verbinding tussen bestuur en inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners
-
Blz. 19
Regionale samenwerking.
-
Blz. 20
Participatiebeleid in de praktijk
-
Blz. 21
Dienstverlening/Organisatieontwikkeling
-
Blz. 22
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 23
Kunstmatige Intelligentie (AI) op een zorgvuldige en verantwoorde manier inzetten
-
Blz. 24
Verkenningen rond AI
-
Blz. 25
Inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties ervaren de gemeente dichtbij door goede dienstverlening
-
Blz. 26
Dienstverlening die beter aansluit bij de behoefte van onze inwoners en ondernemers
-
Blz. 27
Vaardig in dienstverlening
-
Blz. 28
Balans en meer grip op reguliere taken en ontwikkelingen
-
Blz. 29
Overzicht en prioritering in het dagelijkse werk én een soepele manier om nieuwe onderwerpen te kunnen beoordelen op urgentie.
-
Blz. 30
Informatisering en informatiebeheer
-
Blz. 31
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 32
Digitale transformatie van bedrijfsvoering
-
Blz. 33
Toepassing nieuwe technologie
-
Blz. 34
Voorspelbare digitale dienstverlening aan inwoners, bedrijven en de interne organisatie
-
Blz. 35
Inventarisatie informatiebehoefte en opstellen KPI’s
-
Blz. 36
Plaats en tijd onafhankelijk werken met gebruik van moderne technologie
-
Blz. 37
Migratie naar de cloud
-
Blz. 38
Efficiënte uitvoering van beheertaken
-
Blz. 39
Afsluiten raamovereenkomsten
-
Blz. 40
Informatie- en applicatiearchitectuur
-
Blz. 41
Personeel
-
Blz. 42
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 43
Meer focus op de ontwikkeling en het behoud van personeel door middel van Persoonlijke OntwikkelPlannen (POP-gesprekken).
-
Blz. 44
Vanaf 2026 worden POP-gesprekken een vast onderdeel van de HR-cyclus
-
Blz. 45
Nieuwe lichting trainees 2026 binnen formatie
-
Blz. 46
In 2026 willen we binnen bestaande formatie opnieuw trainees aantrekken om te investeren in jong talent en toekomstbestendige personeelsopbouw.
-
Blz. 47
Communicatie
-
Blz. 48
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 49
Met duidelijke, vindbare (website) en tijdige (proces)communicatie willen we in verbinding staat met onze inwoners en ondernemers
-
Blz. 50
Collega’s ondersteunen bij het opstellen van begrijpelijke communicatie.
-
Blz. 51
De website actueel houden en met behulp van onder andere input van het KCC en SIMAnalytics zo inrichten dat de informatie goed vindbaar is voor inwoners en ondernemers.
-
Blz. 52
Financiën/ belastingen
-
Blz. 53
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 54
Een toekomstbestendig financieel beleid
-
Blz. 55
De documenten en processen blijven door ontwikkelen
-
Blz. 56
Financiële rechtmatigheid borgen door interne controle en het invoeren van in-control gesprekken
-
Blz. 57
Inzetten van incidentele middelen om structureel effect te realiseren.
-
Blz. 58
Wat mag het kosten
-
Blz. 59
Wat mag het kosten (per taakveld)
-
Blz. 60
Toelichting programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 61
Verbonden partijen programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 62
2. Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 63
Reguliere taken programma Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 64
Inleiding programma openbare veiligheid
-
Blz. 65
Ambitie en ontwikkelingen programma Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 66
Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 67
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 68
Een zo veilig mogelijke woon- en leefomgeving
-
Blz. 69
Structurele bewustzijn sessies voor een deel van de organisatie (preventieve activiteiten)
-
Blz. 70
Verhogen meldingsbereidheid van inwoners en ondernemers doormiddel van social media en bewustwordingscampagnes
-
Blz. 71
We continueren onze Persoons Gerichte Aanpak (PGA)
-
Blz. 72
We versteken de integrale aanpak en samenwerking met het Zorg- en Veiligheidshuis
-
Blz. 73
Maandelijks lokaal ondermijningsoverleg met veiligheidspartners indien van toepassing worden risicolocaties aangepakt
-
Blz. 74
De in het uitvoeringsplan IVP jaarschijf 2026 vastgestelde maatregelen en actiepunten volgens planning uitvoeren.
-
Blz. 75
(Regionale) brandweer
-
Blz. 76
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 77
Een toekomstbestendige brandweerzorg met een brandweerorganisatie die paraat, vakbekwaam en toekomstbestendig is
-
Blz. 78
In 2026 zullen de toekomstscenario’s van de VRU verder uitgewerkt worden en besproken worden met de deelnemende gemeente.
-
Blz. 79
Crisisbeheersing / risicobestrijding
-
Blz. 80
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 81
Professionele gemeentelijke crisisbeheersingsorganisatie met voldoende opgeleid en getraind gemeentelijk personeel
-
Blz. 82
Opleiden/oefenen van bestuur en medewerkers
-
Blz. 83
Toezicht en handhaving / BOA
-
Blz. 84
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 85
Ondanks de beperkte middelen en capaciteit willen we een vergrote beleving van de handhaving in de gemeente, op het gebied van leefbaarheid en veiligheid.
-
Blz. 86
Aan de hand van een opgesteld uitvoeringsplan (jaarplan) vindt toezicht en handhaving door de BOA plaats op de vastgestelde prioriteiten
-
Blz. 87
(Vergunningverlening) APV en Bijzondere Wetten
-
Blz. 88
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 89
De juridische kaders actualiseren op het gebied van de APV en Bijzondere Wetten, waarbij aanvragers van vergunningen zoveel mogelijk binnen de daarvoor gestelde termijn een beslissing op hun aanvraag ontvangen.
-
Blz. 90
In 2026 zullen we de Algemene Plaatselijke Verordening en het evenementenbeleid actualiseren.
-
Blz. 91
Wat mag het kosten
-
Blz. 92
Wat mag het kosten (per taakveld)
-
Blz. 93
Toelichting programma Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 94
Verbonden partijen programma Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 95
3. (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 96
Reguliere taken programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 97
Inleiding programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 98
Ambitie en ontwikkelingen programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 99
Wonen en zorg
-
Blz. 100
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 101
Stimuleren van nieuwe woon- en zorginitiatieven.
-
Blz. 102
We vergroten het bewustzijn over toekomstige woon-zorgbehoeftes onder senioren.
-
Blz. 103
We ontwikkelen de Lekdijk West 24 tot een voorziening binnen onze Sociale Basis en een gemengde woonvorm in een prikkelarme woonomgeving.
-
Blz. 104
Sociale basis: een sterke sociale basis
-
Blz. 105
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 106
Een gezonde start voor ieder kind.
-
Blz. 107
We realiseren een integraal jeugdcentrum.
-
Blz. 108
We ontwikkelen het aanbod van de relatie- en scheidingsdesk door.
-
Blz. 109
We ontwikkelen een uitgebreider aanbod binnen Kansrijke start.
-
Blz. 110
Een stevige sociale basis die de veerkracht & zelfredzaamheid van inwoners vergroot.
-
Blz. 111
We vergroten de bekendheid en zichtbaarheid van LopikLinkt en Lopik voor Elkaar
-
Blz. 112
We versterken de samenwerking met en tussen de partners in de eerste lijn (sociaal domein, welzijn en de huisarts).
-
Blz. 113
We verkennen de mogelijkheid voor een ontmoetingsplek voor jongeren.
-
Blz. 114
We verstevigen de samenwerkingsrelatie met en tussen vrijwilligersorganisatie & subsidiepartners.
-
Blz. 115
We ontwikkelen de spreekuren van het Sociaal Team door.
-
Blz. 116
Ons Sociaal Team biedt brede, deskundige ondersteuning dichtbij.
-
Blz. 117
We vergroten de veiligheidsexpertise binnen het Sociaal Team.
-
Blz. 118
We verbeteren de samenwerking met en tussen GI’s en andere veiligheidspartners.
-
Blz. 119
Problemen vroegtijdig signaleren, versterken van veerkracht en voorkomen van zwaardere zorg.
-
Blz. 120
Het Sociaal Team biedt de basisjeugdgroepstrainingen SoVa en Rots & Water in eigen beheer lokaal aan.
-
Blz. 121
In Lekstroomverband worden specialistische jeugdgroepstrainingen aangeboden.
-
Blz. 122
We ontwikkelen interventies in het kader van reablement om zelfstandig het huishouden te kunnen blijven voeren.
-
Blz. 123
Versterken van sociale cohesie en veiligheid in wijken en buurten.
-
Blz. 124
We realiseren een integrale wijkaanpak op onze meest kwetsbare straten/buurten.
-
Blz. 125
Wat mag het kosten
-
Blz. 126
Wat mag het kosten (per taakveld)
-
Blz. 127
Toelichting programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 128
Verbonden partijen programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 129
4. Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 130
Reguliere taken programma Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 131
Inleiding programma Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 132
Ambitie en ontwikkelingen programma Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 133
Onderwijs
-
Blz. 134
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 135
Gelijke onderwijskansen door vroegtijdige signalering en ondersteuningen
-
Blz. 136
We realiseren de kansgroep.
-
Blz. 137
We geven uitvoering aan het Onderwijskansen Beleid.
-
Blz. 138
We zorgen voor lokaal NT2 aanbod voor volwassenen.
-
Blz. 139
We breiden het lokaal aanbod in de aanpak van laaggeletterdheid uit.
-
Blz. 140
Sport, beweging & cultuur
-
Blz. 141
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 142
We verhogen bewustzijn op het gebied van gezond leven en leren en faciliteren dit waar nodig.
-
Blz. 143
We zetten een combinatiefunctionaris in.
-
Blz. 144
We ontwikkelen het aanbod van Team Sportservice door.
-
Blz. 145
We voegen een beweegprogramma toe aan de Gezonde Leefstijl Interventie (GLI).
-
Blz. 146
Wat mag het kosten
-
Blz. 147
Wat mag het kosten (per taakveld)
-
Blz. 148
Toelichting programma Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 149
5. Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 150
Reguliere taken programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 151
Inleiding programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 152
Ambitie en ontwikkelingen programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 153
Inwoners doen naar vermogen mee in de samenleving en zijn zelfredzaam
-
Blz. 154
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 155
Inwoners met financiële problemen worden zo vroeg mogelijk geholpen en ondersteund
-
Blz. 156
We gaan onze minimaregelingen vereenvoudigen, drempels verlagen en ons bereik vergroten.
-
Blz. 157
We zetten in op preventieve ondersteuning en voorlichting om problematische schulden te voorkomen
-
Blz. 158
Inwoners participeren naar vermogen actief mee in de samenleving.
-
Blz. 159
Voor inwoners met een grotere afstand tot arbeidsmarkt bieden we arbeidsmatige activering aan.
-
Blz. 160
Continueren ondersteuning van inburgeraars bij het vinden van werk en studie.
-
Blz. 161
Economie
-
Blz. 162
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 163
De ondernemersdienstverlening en de verbinding met ondernemers (verenigingen) versterken
-
Blz. 164
Behoud van verbinding met agrarische ondernemers
-
Blz. 165
Een toekomstbestendig werk- en vestigingsklimaat
-
Blz. 166
Werken aan het toekomstbestendig maken van bedrijventerrein de Copen
-
Blz. 167
Uitbreiden ruimte op bedrijventerreinen
-
Blz. 168
Recreatie en Toerisme
-
Blz. 169
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 170
Het onderhouden van contacten met en het ondersteunen van Lopikse ondernemers in de Recreatie en Toerisme sector
-
Blz. 171
In verbinding staan met ondernemers in de recreatie en toerisme sector
-
Blz. 172
Lopik aantrekkelijker maken voor zowel recreanten uit de gemeente als daarbuiten
-
Blz. 173
Een actieve bijdrage leveren aan Platform de Utrechtse Waarden
-
Blz. 174
Recreatiemogelijkheden promoten
-
Blz. 175
Wat mag het kosten
-
Blz. 176
Wat mag het kosten (per taakveld)
-
Blz. 177
Toelichting programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 178
Verbonden partijen programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 179
Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 180
6. Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 181
Reguliere taken programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 182
Inleiding programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 183
Ambitie en ontwikkelingen programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 184
Beleid fysieke leefomgeving
-
Blz. 185
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 186
Opstellen beleidsdocumenten waardoor nieuwe initiatieven sneller kunnen worden beoordeeld
-
Blz. 187
Er lopen diverse projecten voor het opstellen van beleid op specifieke thema’s van de fysieke leefomgeving
-
Blz. 188
Lopende procedures onder de Wet ruimtelijke ordening (Wro) voor bestemmingsplannen afronden.
-
Blz. 189
In 2026 wordt de opbouw van het omgevingsplan verder opgepakt volgens het vastgestelde transitieplan. De eerste wijzigingen van het omgevingsplan vanuit de transitie worden in 2026 voorgelegd aan het college en de raad.
-
Blz. 190
Concrete projecten en ontwikkelingen in de fysieke leefomgeving
-
Blz. 191
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 192
Een toekomstbestendig landelijk gebied en vitale kernen
-
Blz. 193
Regio Deal Groene Hart
-
Blz. 194
Meer woningaanbod voor verschillende doelgroepen realiseren binnen de mogelijkheden in Lopik/de provincie Utrecht
-
Blz. 195
Woningbouwontwikkeling Kapelse Gaard
-
Blz. 196
Woningbouwontwikkeling uitbreiding Cabauw
-
Blz. 197
Woningbouw Zeldenrust
-
Blz. 198
Woningbouw de Akker
-
Blz. 199
Ontwikkeling woningbouw Lopik Oost 2.
-
Blz. 200
De gekozen locatie voor de flexwoningen in Lopik Oost 2 wordt ingevuld met permanente woningbouw via een versnellingsproject
-
Blz. 201
Een duurzaam en toekomstbestendig Lopik in lijn met de gestelde doelstellingen van het landelijk Klimaatakkoord
-
Blz. 202
Plan van Aanpak voor Transities in de Utrechtse Waarden
-
Blz. 203
Uitvoering isolatieprogramma
-
Blz. 204
Blijvend zorgen voor een goede samenwerking met alle betrokken partijen en bedrijven om de doelstellingen van de Regionale Energie Strategie (RES) te behalen.
-
Blz. 205
Vergunningverlening, toezicht en handhaving
-
Blz. 206
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 207
Een VTH-organisatie die voldoet aan de proces- en kwaliteitscriteria uit de Omgevingswet
-
Blz. 208
VTH taken en de beleidscyclus VTH consequent uitvoeren
-
Blz. 209
Wat mag het kosten
-
Blz. 210
Wat mag het kosten (per taakveld)
-
Blz. 211
Toelichting programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 212
Verbonden partijen programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 213
7. Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 214
Reguliere taken programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 215
Inleiding programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 216
Ambitie en ontwikkelingen programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 217
Afvalinzameling
-
Blz. 218
Kwaliteit openbare ruimte
-
Blz. 219
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 220
De openbare ruimte is in goede technische staat, veilig en toegankelijk, wordt door onze inwoners en ondernemers als aangenaam ervaren en is goed te beheren. Voor nu en in de toekomst.
-
Blz. 221
Regulier beheer en onderhoud om de openbare ruimte schoon, heel en veilig te houden.
-
Blz. 222
Uitvoeren van vervangingsprojecten wanneer het einde van de technische levensduur is bereikt, waarbij gelijktijdig integrale optimalisaties en aanpassingen aan de inrichting van de openbare ruimte worden doorgevoerd.
-
Blz. 223
Voorbereiden van toekomstige vervangingsprojecten waarbij de inwoners bij het ontwerpproces worden betrokken op een wijze die past bij het project.
-
Blz. 224
Advisering op het gebied van ruimtelijke ontwikkelingen en externe initiatieven. Vanaf het opstellen van het stedenbouwkundig plan tot de oplevering van de openbare ruimte en overdracht aan de gemeentelijke beheerorganisatie.
-
Blz. 225
Actualiseren Meerjaren Onderhoud Programma’s
-
Blz. 226
Openbaar groen
-
Blz. 227
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 228
Het openbaar groen draagt bij aan het landelijke karakter van het buitengebied en de identiteit van de kernen. Het groen vormt de basis voor een prettige leefomgeving, nodigt uit tot ontmoeting en biedt een meerwaarde op het gebied van biodiversiteit
-
Blz. 229
Omvormen van openbaar groen volgens de ambities uit het groenbeleidsplan.
-
Blz. 230
Duurzaam beheer openbare ruimte.
-
Blz. 231
Verkeer en vervoer
-
Blz. 232
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 233
Realiseren van een bereikbare, verkeersveilige en toekomstbestendige gemeente
-
Blz. 234
Verkeerskundige verbeteringen alleen doorvoeren bij vervangingsprojecten en groot onderhoud.
-
Blz. 235
Realiseren van extra laadplekken voor elektrische voertuigen op basis van de behoefte van onze inwoners.
-
Blz. 236
Riolering en waterhuishouding
-
Blz. 237
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 238
Zorgen voor een doelmatige inzameling en transport van afval- en hemelwater en wateroverlast zoveel mogelijk voorkomen.
-
Blz. 239
Regulier beheer, (preventief) onderhoud en verhelpen van rioolproblemen en storingen.
-
Blz. 240
Uitvoeren van vervangingsprojecten waarbij we de waterhuishouding verbeteren en de openbare ruimte en riolering klimaat adaptief maken.
-
Blz. 241
Verbeteren van de waterkwaliteit.
-
Blz. 242
Afval en reiniging
-
Blz. 243
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 244
Zorgen voor een effectieve, efficiënte en kwalitatief hoogwaardige en klantvriendelijke uitvoering van afvalbeheer en grondstoffeninzameling.
-
Blz. 245
Het verzorgen van grondstoffen- en afvalbeheer door middel van inzameling en het beheren van het afvalbrengstation.
-
Blz. 246
Het uitvoeren van reinigingstaken, onderhoud en schoonhouden van de openbare ruimte.
-
Blz. 247
Wat mag het kosten
-
Blz. 248
Wat mag het kosten (per taakveld)
-
Blz. 249
Toelichting programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 250
Verbonden partijen programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 251
Financiële begroting en algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 252
Financiële begroting en algemene dekkingsmiddelen.
-
Blz. 253
Inleiding
-
Blz. 254
Overzicht per programma
-
Blz. 255
Ontwikkeling van het vermogen
-
Blz. 256
Specificatie verloop reserves
-
Blz. 257
Specificatie verloop voorziening
-
Blz. 258
(Vervangings-)investeringen
-
Blz. 259
Financiële positie
-
Blz. 260
Incidentele lasten en baten en structureel begrotingssaldo
-
Blz. 261
Incidentele lasten en baten en structureel begrotingssaldo
-
Blz. 262
Paragrafen
-
Blz. 263
A. Lokale heffingen en belastingen
-
Blz. 264
0 Inleiding
-
Blz. 265
1 Wat zijn lokale heffingen?
-
Blz. 266
2. Het beleid
-
Blz. 267
3 De inkomsten uit lokale heffingen en de kostendekking
-
Blz. 268
3.1 Onroerende Zaakbelasting
-
Blz. 269
3.2 Hondenbelasting
-
Blz. 270
3.3 Toeristenbelasting
-
Blz. 271
3.4 Precariobelasting
-
Blz. 272
3.5 Leges
-
Blz. 273
3.6 Lijkbezorging
-
Blz. 274
3.7 Afvalstoffenheffing
-
Blz. 275
3.8 Rioolheffing
-
Blz. 276
4 Lokale lastendruk
-
Blz. 277
4.1 Vergelijking de lokale lastendruk
-
Blz. 278
B. Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 279
1. Weerstandsvermogen
-
Blz. 280
2. Risicoprofiel gemeente Lopik
-
Blz. 281
3. Weerstandscapaciteit
-
Blz. 282
Conclusie
-
Blz. 283
Kerngetallen
-
Blz. 284
Solvabiliteit
-
Blz. 285
Belastingcapaciteit
-
Blz. 286
C. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 287
1 Inleiding
-
Blz. 288
2 Openbare ruimte
-
Blz. 289
3 Gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 290
4 Ontwikkelingen
-
Blz. 291
D. Financiering
-
Blz. 292
Inleiding
-
Blz. 293
EMU-saldo
-
Blz. 294
E. Bedrijfsvoering
-
Blz. 295
Inleiding
-
Blz. 296
Borgen van privacy en informatieveiligheid
-
Blz. 297
Personeel en organisatie
-
Blz. 298
Formatie
-
Blz. 299
Overhead
-
Blz. 300
F. Verbonden partijen
-
Blz. 301
1. Algemeen
-
Blz. 302
2. Waarom verbonden partijen
-
Blz. 303
3. Verbonden partijen
-
Blz. 304
G. Grondbeleid
-
Blz. 305
Inleiding
-
Blz. 306
H. Openbaarheidsparagraaf
-
Blz. 307
Inleiding
-
Blz. 308
Actieve openbaarmaking
-
Blz. 309
Passieve openbaarmaking
-
Blz. 310
Verbetering informatiehuishouding
-
Blz. 311
Bijlagen
-
Blz. 312
Bijlage 1: Wettelijke beleidsindicatoren
-
Blz. 313
Wettelijke beleidsindicatoren
-
Blz. 314
Bijlage 2: Overzicht taakvelden
-
Blz. 315
Overzicht taakvelden
-
Blz. 316
Bijlage 3: Structurele effecten Zomerrapportage
-
Blz. 317
Structurele effecten Zomerrapportage
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap