Vaardig in dienstverlening
Wij willen dat inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties zich serieus genomen en gehoord voelen. Of zij nu contact met ons opnemen of wij met hen. Daarom besteden we extra aandacht aan duidelijke communicatie, goed luisteren en niet te snel oordelen. Deze vaardigheden zijn belangrijk voor een open en respectvolle dienstverlening.
We blijven ons richten op gespreksvaardigheden en het geven en ontvangen van feedback. Iedere medewerker moet helder en begrijpelijk met inwoners en ondernemers kunnen communiceren. Zowel in gesprekken als in brieven en e-mails. De training ‘Duidelijk communiceren’ is vast onderdeel van ons werk en wordt voor nieuwe collega’s in 2026 ook weer georganiseerd. Daarbij kijken we ook hoe AI-tools kunnen helpen om de communicatie verder te verbeteren. Tijdens bijeenkomsten zoals de voorjaars- en najaarsevents, de zeepkistsessies en via onze interne nieuwsbrieven blijft er steeds aandacht voor.
Resultaat: Inwoners en ondernemers treffen gemeentelijke medewerkers die helder communiceren en goed contact onderhouden.