Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2025-2028
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2025 - 2028
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Voorwoord
        1. Blz. 5 Voorwoord
      2. Blz. 6 Inleiding
        1. Blz. 7 Inleiding
      3. Blz. 8 Leeswijzer
        1. Blz. 9 Leeswijzer
      4. Blz. 10 1. Bestuur en bedrijfsvoering
        1. Blz. 11 Reguliere taken programma Bestuur en bedrijfsvoering
        2. Blz. 12 Inleiding programma Bestuur en bedrijfsvoering
        3. Blz. 13 Ambitie en ontwikkelingen programma Bestuur en bedrijfsvoering
        4. Blz. 14 Bestuur
          1. Blz. 15 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 16 Verbinding tussen bestuur en inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners
              1. Blz. 17 Dorpsgesprekken in elke kern (continueren)
              2. Blz. 18 Samenwerking U10/U16
              3. Blz. 19 Participatiebeleid opstellen
        5. Blz. 20 Burgerzaken en Klant Contact Centrum
          1. Blz. 21 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 22 Dienstverlening op het gebied van Burgerzaken en het Klant Contact Centrum optimaliseren
              1. Blz. 23 Inwoners via verschillende communicatiekanalen informeren over de digitale dienstverlening van Burgerzaken.
        6. Blz. 24 Dienstverlening/Organisatieontwikkeling
          1. Blz. 25 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 26 Inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties ervaren de gemeente dichtbij door goede dienstverlening
              1. Blz. 27 Actief sturen op dienstverleningsprincipes
              2. Blz. 28 Dienstverlening in je DNA
              3. Blz. 29 We onderzoeken hoe we onze dienstverlening kunnen monitoren
              4. Blz. 30 Herijken van onze servicenormen
            2. Blz. 31 Balans en meer grip op reguliere taken en ontwikkelingen
              1. Blz. 32 In 2025 wordt het project 'procesoptimalisatie" gelanceerd
        7. Blz. 33 Informatisering en informatiebeheer
          1. Blz. 34 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 35 Voorspelbare digitale dienstverlening aan inwoners, bedrijven en de interne organisatie
              1. Blz. 36 Inventarisatie informatiebehoefte en opstellen KPI’s
              2. Blz. 37 Vastleggen taken en verantwoordelijkheden informatievoorziening
              3. Blz. 38 Portfoliomanagement (prioriteren van projecten)
            2. Blz. 39 Plaats en tijd onafhankelijk werken met gebruik van moderne technologie
              1. Blz. 40 Verdere implementatie MS Office 365 (Teams, Exchange online, Sharepoint)
              2. Blz. 41 Wifi netwerk vervangen
              3. Blz. 42 Verbeteren proces-inrichting zaaksysteem
            3. Blz. 43 Efficiënte uitvoering van beheertaken
              1. Blz. 44 Inrichten incident- en changemanagement
              2. Blz. 45 Digitaliseren in-, door- en uitstroomproces
              3. Blz. 46 Invoeren digitale ondertekening
            4. Blz. 47 Digitaal vaardige organisatie
              1. Blz. 48 Aanbieden e-learning modules
        8. Blz. 49 Personeel
          1. Blz. 50 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 51 Aandacht voor vitaal werken en verzuimpreventie
              1. Blz. 52 Ontwikkelen van een vitaliteitsprogramma en verbeteren verzuimmaatregelen
            2. Blz. 53 Met moderne en op aansprekende manieren de juiste persoon vinden voor de juiste functie
              1. Blz. 54 Als onderdeel van de arbeidsmarktstrategie is een sourcingtool van linkedin aangeschaft.
            3. Blz. 55 Tijdig invullen van vacatures
              1. Blz. 56 Blijvende extra inzet om nieuw personeel aan te trekken.
            4. Blz. 57 Up-to-date functie- en beloningsgebouw en medewerkers zijn ingeschaald volgens HR21.
              1. Blz. 58 Project Functiebeschrijving en -waardering.
            5. Blz. 59 We blijven actief betrokken bij de doorontwikkeling van het traineeship.
              1. Blz. 60 Doorontwikkeling van het traineeship
            6. Blz. 61 Aantrekkelijk werkgever zijn voor huidige en nieuwe medewerkers
              1. Blz. 62 We streven ernaar dat al onze medewerkers ''gelukkige'' medewerkers zijn.
        9. Blz. 63 Communicatie
          1. Blz. 64 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 65 Met duidelijke, vindbare (website) en tijdige (proces)communicatie willen we in verbinding staat met onze inwoners en ondernemers
              1. Blz. 66 Collega’s ondersteunen bij het opstellen van begrijpelijke communicatie.
              2. Blz. 67 De website actueel houden en met behulp van onder andere input van het KCC en SIMAnalytics zo inrichten dat de informatie goed vindbaar is voor inwoners en ondernemers.
        10. Blz. 68 Financiën/ belastingen
          1. Blz. 69 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 70 Een toekomstbestendig financieel beleid
              1. Blz. 71 Inzetten van incidentele middelen om structureel effect te realiseren.
              2. Blz. 72 De documenten en processen blijven door ontwikkelen
              3. Blz. 73 In control gesprekken invoeren en structureel houden
              4. Blz. 74 Financieel beleid en beheer blijven ontwikkelen door opleidingen, begeleiding en kennisoverdracht
              5. Blz. 75 Financiële rechtmatigheid borgen door interne controle en het invoeren van in-control gesprekken
        11. Blz. 76 Wat mag het programma Bestuur en bedrijfsvoering kosten
        12. Blz. 77 Wat mag programma Bestuur en Bedrijfsvoering kosten (per taakveld)
        13. Blz. 78 Toelichting programma Bestuur en bedrijfsvoering
        14. Blz. 79 Verbonden partijen programma Bestuur en bedrijfsvoering
      5. Blz. 80 2. Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 81 Reguliere taken programma Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 82 Inleiding programma openbare veiligheid
        3. Blz. 83 Ambitie en ontwikkelingen programma Openbare orde en veiligheid
        4. Blz. 84 Openbare orde en veiligheid
          1. Blz. 85 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 86 Een zo veilig mogelijke woon- en leefomgeving
              1. Blz. 87 De in het uitvoeringsplan IVP jaarschijf 2025 vastgestelde maatregelen en actiepunten volgens planning uitvoeren
              2. Blz. 88 Maandelijks lokaal ondermijningsoverleg met veiligheidspartners, waarbij minimaal één risicolocatie wordt aangepakt (regionale afspraak)
              3. Blz. 89 Bestuurlijke maatregelen (dwangsom / bestuursdwang) bij geconstateerde overtredingen
              4. Blz. 90 Structurele bewustzijn sessies voor een deel van de organisatie (preventieve activiteiten)
              5. Blz. 91 We professionaliseren onze Persoons Gerichte Aanpak (PGA)
              6. Blz. 92 Verhogen meldingsbereidheid van inwoners en ondernemers doormiddel van social media en bewustwordingscampagnes
        5. Blz. 93 (Regionale) brandweer
          1. Blz. 94 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 95 Een toekomstbestendige brandweerzorg met een brandweerorganisatie die paraat, vakbekwaam en toekomstbestendig is
              1. Blz. 96 In 2025 zullen er afspraken gemaakt moeten worden over de eigendom en verantwoordelijkheid over m.n. de brandweerkazernes.
        6. Blz. 97 Crisisbeheersing / risicobestrijding
          1. Blz. 98 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 99 Professionele gemeentelijke crisisbeheersingsorganisatie met voldoende opgeleid en getraind gemeentelijk personeel
              1. Blz. 100 Met de inzet van extra capaciteit zal de lokale crisisorganisatie aangepast moeten worden aan de nieuwe regionale afspraken.
              2. Blz. 101 Opleiden/oefenen van bestuur en medewerkers
        7. Blz. 102 Toezicht en handhaving / BOA
          1. Blz. 103 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 104 Ondanks de beperkte middelen en capaciteit willen we een vergrote beleving van de handhaving in de gemeente, op het gebied van leefbaarheid en veiligheid.
              1. Blz. 105 Aan de hand van een opgesteld uitvoeringsplan (jaarplan) vindt toezicht en handhaving door de BOA plaats op de vastgestelde prioriteiten
              2. Blz. 106 Onderzoeken of handhavingscapaciteit slim vergroot kan worden
        8. Blz. 107 Wat mag het programma Openbare orde en veiligheid kosten
        9. Blz. 108 Wat mag programma Openbare orde en veiligheid (per taakveld) kosten
        10. Blz. 109 Toelichting programma Openbare orde en veiligheid
        11. Blz. 110 Verbonden partijen programma Openbare orde en veiligheid
      6. Blz. 111 3. (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        1. Blz. 112 Reguliere taken programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        2. Blz. 113 Inleiding programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        3. Blz. 114 Ambitie en ontwikkelingen programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        4. Blz. 115 Jeugd / Wmo: Een zelfredzame samenleving
          1. Blz. 116 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 117 Complexe casuïstiek is van een integrale, efficiënte en budgetvriendelijke oplossing voorzien.
              1. Blz. 118 We zetten het doorbraakbudget in ten behoeve van maatwerkoplossingen buiten de kaders waardoor een inwoner verder kan.
              2. Blz. 119 We bevorderen de deskundigheid van het sociaal team op het gebied van krachtgericht werken en de doorbraakmethode.
            2. Blz. 120 Een preventieve aanpak en vroegsignalering voorkomen dat problemen verergeren.
              1. Blz. 121 We zetten het programma Kansrijke Start voort.
              2. Blz. 122 We zetten de spreekuren op kinderdagverblijven en scholen voort.
              3. Blz. 123 We ontwikkelen lokale spreekuren in meerdere kernen.
              4. Blz. 124 We zetten het relatie- en scheidingspunt voort
              5. Blz. 125 We gaan inwoners waarover zorgen zijn benaderen vanuit het sociaal team en toeleiden naar de juiste ondersteuning.
            3. Blz. 126 Er is meer passend woon(zorg)aanbod beschikbaar voor aandachtsgroepen.
              1. Blz. 127 We ontwikkelen gemengd wonen in een prikkelarme woonomgeving aan de Lekdijk West 24
              2. Blz. 128 We hebben oog voor aandachtsgroepen binnen het te realiseren flexwonen project.
              3. Blz. 129 We breiden de mogelijkheden van hospitaverhuur uit.
              4. Blz. 130 We werken integraal samen vanuit wonen en sociaal domein, zodat al onze inwoners prettig kunnen wonen.
              5. Blz. 131 We werken aan meer bewustzijn onder senioren over de toekomstige woonbehoeftes
            4. Blz. 132 Het Sociaal Team heeft voldoende kennis en expertise of het gebied van veiligheidscasuïstiek.
              1. Blz. 133 We trainen het Sociaal Team in het werken met de top3-methodiek
              2. Blz. 134 We maken nadere samenwerkingsafspraken met Veilig Thuis en andere partners uit het veiligheidsnetwerk
              3. Blz. 135 We professionaliseren onze Persoons Gerichte Aanpak (PGA)
            5. Blz. 136 Maatwerkondersteuning blijft betaalbaar en beschikbaar voor inwoners die dit nodig.
              1. Blz. 137 We gaan aan de slag met reablement zodat inwoners langer zelfstandig het huishouden te kunnen voeren.
              2. Blz. 138 We werken aan innovatieve manieren om de instroom bij huishoudelijke ondersteuning te beperken.
              3. Blz. 139 We gaan de aanmeldingen voor huishoudelijke hulp meer wijkgericht toedelen aan een aanbieder
            6. Blz. 140 Vanuit het sociaal domein wordt domeinoversteigend samengewerkt
              1. Blz. 141 We dragen bij aan de samenwerking tussen het MBO en zorg.
              2. Blz. 142 We versterken de samenwerking huisartsen, jeugdartsen, POH’s consultatiebureau, Sociaal Team en Team Sociaal Beleid
              3. Blz. 143 We bedden het jongerenwerk in binnen het sociaal team.
        5. Blz. 144 Sociale basis: een sterke sociale basis
          1. Blz. 145 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 146 Het overzicht, de samenhang en de vindbaarheid van de sociale basis is verbeterd, zodat inwoners hier optimaal gebruik van maken en minder een beroep doen op individuele maatwerkvoorzieningen.
              1. Blz. 147 We zorgen ervoor dat de professionals in het sociaal team in dienst zijn van de gemeente.
              2. Blz. 148 We continueren de inzet van jeugdgroepswerk.
              3. Blz. 149 We continueren de inzet van buurtgezinnen.
              4. Blz. 150 We verbeteren de samenwerking zowel met onze vrijwilligersorganisaties als tussen de organisaties zelf.
              5. Blz. 151 We vergroten en bestendigen de sociale betrokkenheid door onze vrijwilligers te waarderen en inwonersinitiatieven te stimuleren en te ondersteunen
              6. Blz. 152 We zetten in op opbouwwerk om de leefbaarheid en sociale cohesie in onze wijken te verbeteren.
              7. Blz. 153 We maken optimaal gebruik van de sociale kaart en laten hierin vraag en aanbod samenkomen
              8. Blz. 154 We werken aan de bekendheid en zichtbaarheid van de sociale kaart.
              9. Blz. 155 We werken samen met jongeren aan activiteiten voor jongeren
        6. Blz. 156 Wat mag programma (jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning kosten (Lasten-Baten-Totaal)
        7. Blz. 157 Wat mag programma(jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning kosten (per taakveld)
        8. Blz. 158 Toelichting programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
        9. Blz. 159 Verbonden partijen programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
      7. Blz. 160 4. Onderwijs, sport en cultuur
        1. Blz. 161 Reguliere taken programma Onderwijs, sport en cultuur
        2. Blz. 162 Inleiding programma Onderwijs, sport en cultuur
        3. Blz. 163 Ambitie en ontwikkelingen programma Onderwijs, sport en cultuur
        4. Blz. 164 Onderwijs
          1. Blz. 165 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 166 Alle NT2 kinderen in Lopik kunnen deelnemen aan het aanbod van de Taaltrap.
              1. Blz. 167 Alle NT2 kinderen op de basisscholen maken gebruik van de Taaltrap
              2. Blz. 168 Aanbod van de Taaltrap beschikbaar stellen voor meer kinderen, naast basisonderwijs, zoals kinderen op het speciaal onderwijs
            2. Blz. 169 Er is een lokaal aanbod voor NT2 onderwijs en NT2 activiteiten voor volwassenen.
              1. Blz. 170 NT2 onderwijs voor volwassenen lokaal aanbieden.
              2. Blz. 171 NT2 activiteiten voor volwassenen lokaal aanbieden.
            3. Blz. 172 In beeld krijgen van de (moeilijk bereikbare) groep laaggeletterden in Lopik.
              1. Blz. 173 In beeld brengen van de groep laaggeletterden in Lopik.
              2. Blz. 174 Lokaal aanbod creëren voor laaggeletterden.
            4. Blz. 175 Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP)
              1. Blz. 176 Uitvoering Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP)
            5. Blz. 177 Intensieve samenwerking tussen kinderopvang, onderwijs, sociaal team en jgz rondom 0 – 12-jarigen
              1. Blz. 178 Uitvoering geven aan de uitvoeringsagenda Onderwijskansenbeleid.
              2. Blz. 179 Continueren van de bijeenkomsten 2+ en dan….. en 12+ en dan…
        5. Blz. 180 Sport, beweging & cultuur
          1. Blz. 181 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 182 Een aantrekkelijke werkgever zijn voor het zwembad personeel gedurende het jaar rond.
              1. Blz. 183 Een combinatiefunctionaris ontwikkelen door het uitbreiden van de zwembadformatie met vaste formatie buurtsportcoach tot 1 fte
            2. Blz. 184 Een actieve en gezonde samenleving waarin alle inwoners gestimuleerd worden om mee te doen
              1. Blz. 185 Voortzetten van het Jeugd en Volwassenfonds sport en cultuur.
              2. Blz. 186 Uitvoeringsbudget beschikbaar stellen van het lokaal sport en vitaliteitsakkoord (opgesteld in 2023) en het faciliteren van het kernteam.
              3. Blz. 187 De samenwerking met Team Sportservice wordt voortgezet voor het ondersteunen en organiseren van beweeg- en sportactiviteiten.
            3. Blz. 188 Zwembad Lobeke is toegankelijk voor alle inwoners van Lopik.
              1. Blz. 189 Gratis activiteiten organiseren in samenwerking met jongerenwerkers
        6. Blz. 190 Wat mag het kosten programma Onderwijs, sport en cultuur?
        7. Blz. 191 Wat mag programma Onderwijs, sport en cultuur kosten
        8. Blz. 192 Wat mag programma Onderwijs, sport en cultuur kosten (per taakveld)
        9. Blz. 193 Toelichting programma Onderwijs, sport en cultuur
      8. Blz. 194 5. Werk, inkomen, economie en recreatie
        1. Blz. 195 Reguliere taken programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        2. Blz. 196 Inleiding programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        3. Blz. 197 Ambitie en ontwikkelingen programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        4. Blz. 198 Inwoners doen naar vermogen mee in de samenleving en zijn zelfredzaam
          1. Blz. 199 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 200 Doorontwikkeling van de dienstverlening aan inwoners met een uitkering of een afstand tot de arbeidsmarkt.
              1. Blz. 201 Doorontwikkeling van het lokale werken naar aanleiding van de evaluatie in 2024.
              2. Blz. 202 Doorontwikkeling van de dienstverlening bij Werk en inkomen Lekstroom (WIL)
              3. Blz. 203 Werkwijss en WIL vormen één gestroomlijnde sociale infrastructuur
            2. Blz. 204 Inwoners met financiële problemen worden zo vroeg mogelijk geholpen en ondersteund
              1. Blz. 205 Voortzetten en optimaliseren samenwerking Nederlandse Schuldhulproute (NSR).
              2. Blz. 206 We gaan de minimaregelingen in de regio Lekstroom harmoniseren
              3. Blz. 207 We gaan onderzoeken of het JongerenPerspectiefFonds (JPF) voor jongeren met schulden in Lopik kan starten.
            3. Blz. 208 Inwoners participeren naar vermogen actief mee in de samenleving.
              1. Blz. 209 Continueren intensieve betrokkenheid van de participatiecoach voor inwoners met een grote afstand tot de arbeidsmarkt voor het participeren in de samenleving
              2. Blz. 210 Werkgevers worden ondersteund door middel van instrumenten vanuit de participatiewet (loonkostensubsidie, jobcoaching, jobcarving etc.)
              3. Blz. 211 Doorontwikkelen integrale samenwerking van de participatiecoach, het lokale werkteam en het sociaal team
              4. Blz. 212 Continueren taalonderwijs B1-route, Z-route en onderwijsroute aan inburgeraars
              5. Blz. 213 Continueren ondersteuning van inburgeraars bij het vinden van werk en studie door WESS (Werk en Studie Statushouders)
              6. Blz. 214 Inzetten van participatietrajecten voor inburgeraars uit de Z-route
              7. Blz. 215 Huisvesten van hervestigers en statushouders om de taakstelling huisvesting vergunninghouders te realiseren
        5. Blz. 216 Economie
          1. Blz. 217 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 218 De ondernemersdienstverlening en de verbinding met ondernemers (verenigingen) versterken
              1. Blz. 219 Proactief accountmanagement inzetten
              2. Blz. 220 Verbinding met agrarische ondernemers versterken
            2. Blz. 221 Een toekomstbestendig werk- en vestigingsklimaat
              1. Blz. 222 Werken aan het toekomstbestendig maken van bedrijventerrein de Copen
              2. Blz. 223 Actief deelnemen aan regionale tafel ‘Economische Positionering’ van de U10/U16.
        6. Blz. 224 Recreatie en Toerisme
          1. Blz. 225 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 226 Het onderhouden van contacten met en het ondersteunen van Lopikse ondernemers in de Recreatie en Toerisme sector
              1. Blz. 227 In verbinding staan met ondernemers in de recreatie en toerisme sector
            2. Blz. 228 Lopik aantrekkelijker maken voor zowel recreanten uit de gemeente als daarbuiten
              1. Blz. 229 Recreatie mogelijkheden promoten binnen de gemeente
              2. Blz. 230 Een actieve bijdrage leveren aan Platform de Utrechtse Waarden
        7. Blz. 231 Wat mag programma Werk, inkomen, economie en recreatie kosten
        8. Blz. 232 Wat mag programma Werk, inkomen, economie en recreatie kosten per taakveld
        9. Blz. 233 Toelichting programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        10. Blz. 234 Verbonden partijen programma Werk, inkomen, economie en recreatie
        11. Blz. 235 Recreatieschap Stichtse Groenlanden
      9. Blz. 236 6. Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        1. Blz. 237 Reguliere taken programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        2. Blz. 238 Inleiding programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        3. Blz. 239 Ambitie en ontwikkelingen programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        4. Blz. 240 Beleid fysieke leefomgeving
          1. Blz. 241 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 242 Opstellen beleidsdocumenten waardoor nieuwe initiatieven sneller kunnen worden beoordeeld
              1. Blz. 243 Er lopen diverse projecten voor het opstellen van beleid op specifieke thema’s van de fysieke leefomgeving
              2. Blz. 244 Lopende procedures onder de Wet ruimtelijke ordening (Wro) voor bestemmingsplannen afronden.
              3. Blz. 245 Voor de opbouw van het Omgevingsplan moeten enkele beleidskeuzes voorbereid en gemaakt worden. Dit zogenoemde casco wordt opgesteld en vastgesteld in 2025
        5. Blz. 246 Concrete projecten en ontwikkelingen in de fysieke leefomgeving
          1. Blz. 247 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 248 Meer woningaanbod voor verschillende doelgroepen realiseren binnen de mogelijkheden in Lopik/de provincie Utrecht
              1. Blz. 249 Invulling van de gekozen locatie voor de flexwoningen wordt verder uitgewerkt en de benodigde vergunningen worden verleend.
              2. Blz. 250 Vaststellen planologisch kader
              3. Blz. 251 Woningbouwontwikkeling Kapelse Gaard
              4. Blz. 252 Woningbouwontwikkeling uitbreiding Cabauw
              5. Blz. 253 Opstarten ontwikkeling Lopik Oost 2.
              6. Blz. 254 Opstelling uitvoeringsprogramma Transitievisie Warmte
            2. Blz. 255 Een duurzaam en toekomstbestendig Lopik in lijn met de gestelde doelstellingen van het landelijk Klimaatakkoord
              1. Blz. 256 Er vinden gesprekken plaats met betrokken partijen en bedrijven om de doelstellingen van de RES te behalen.
              2. Blz. 257 Plan van Aanpak voor Transities in de Utrechtse Waarden
              3. Blz. 258 Uitvoering isolatieprogramma
        6. Blz. 259 Vergunningverlening, toezicht en handhaving
          1. Blz. 260 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 261 Een stabiele organisatie voor de uitvoering VTH-taken
              1. Blz. 262 Intensiveren van samenwerking met andere partijen
              2. Blz. 263 Procesbeschrijvingen en werkafspraken verder uitbreiden
              3. Blz. 264 Doorontwikkelen van Centric Leefomgeving
              4. Blz. 265 Onderzoeken van de mogelijkheden voor overdracht van taken aan de Omgevingsdienst.
            2. Blz. 266 Een VTH-organisatie die voldoet aan de proces- en kwaliteitscriteria uit de Omgevingswet
              1. Blz. 267 De beleidscyclus VTH consequent uitvoeren
              2. Blz. 268 Aanvullend opleiden van medewerkers om te kunnen voldoen aan de kwaliteitscriteria
        7. Blz. 269 Wat mag het programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting kosten
        8. Blz. 270 Wat mag het programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting kosten per taakveld
        9. Blz. 271 Toelichting programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
        10. Blz. 272 Verbonden partijen programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
      10. Blz. 273 7. Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        1. Blz. 274 Reguliere taken programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        2. Blz. 275 Inleiding programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        3. Blz. 276 Ambitie en ontwikkelingen programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        4. Blz. 277 Planmatig onderhoud en revitalisatie openbare ruimte
          1. Blz. 278 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 279 Openbare ruimte zonder grote technische mankementen, die goed toegankelijk is, die aangenaam en veilig wordt ervaren
              1. Blz. 280 Doorvoeren optimalisaties en aanpassingen openbare ruimte bij ingezette projecten
              2. Blz. 281 Uitgevoerde onderhouds- en revitaliseringsprojecten conform MJOP
        5. Blz. 282 Openbaar groen
          1. Blz. 283 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 284 Inzetten van groen als basis voor de prettige leefomgeving, nodigt uit tot ontmoeting en biedt een meerwaarde voor de toename van bio diversiteit en klimaatadaptatie
              1. Blz. 285 Verbeteren en omvormen van openbaar groen volgens vastgesteld groenbeleidsplan.
              2. Blz. 286 Een goed geëquipeerde buitendienst
        6. Blz. 287 Verkeer en vervoer
          1. Blz. 288 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 289 Een bereikbare, verkeersveilige en toekomstbestendige gemeente
              1. Blz. 290 Voorgestelde aanpassingen in het wegennet gelet op bereikbaarheid en doorstroming. Voldoende parkeergelegenheid (ook elektrisch).
        7. Blz. 291 Wat mag het programma beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer kosten
        8. Blz. 292 Wat mag het programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer per taakveld
        9. Blz. 293 Toelichting programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
        10. Blz. 294 Verbonden partijen programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
    3. Blz. 295 Financiële begroting en algemene dekkingsmiddelen
      1. Blz. 296 Financiële begroting en algemene dekkingsmiddelen.
        1. Blz. 297 Inleiding
        2. Blz. 298 Overzicht per programma
        3. Blz. 299 Ontwikkeling van het vermogen
        4. Blz. 300 Specificatie verloop reserves en voorzieningen
        5. Blz. 301 Financiële positie
        6. Blz. 302 Incidentele lasten en baten en structureel begrotingssaldo
    4. Blz. 303 Paragrafen
      1. Blz. 304 A. Lokale heffingen en belastingen
        1. Blz. 305 0 Inleiding
        2. Blz. 306 1 Wat zijn lokale heffingen?
        3. Blz. 307 2 Het beleid
        4. Blz. 308 3 De inkomsten uit lokale heffingen en de kostendekking
        5. Blz. 309 4 De lokale lastendruk
      2. Blz. 310 B. Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
        1. Blz. 311 1. Weerstandsvermogen
        2. Blz. 312 2. Risicoprofiel gemeente Lopik
        3. Blz. 313 3. Weerstandscapaciteit
      3. Blz. 314 C. Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 315 0 Inleiding
        2. Blz. 316 1 Openbare ruimte
        3. Blz. 317 2 Gemeentelijke gebouwen
        4. Blz. 318 3 Ontwikkelingen
      4. Blz. 319 D. Financiering
        1. Blz. 320 Inleiding
      5. Blz. 321 E. Bedrijfsvoering
        1. Blz. 322 Inleiding
        2. Blz. 323 Borgen van privacy en informatieveiligheid
        3. Blz. 324 Personeel en organisatie
        4. Blz. 325 Formatie
        5. Blz. 326 Overhead
      6. Blz. 327 F. Verbonden partijen
        1. Blz. 328 1. Algemeen
        2. Blz. 329 2. Waarom verbonden partijen
        3. Blz. 330 3. Verbonden partijen
      7. Blz. 331 G. Grondbeleid
        1. Blz. 332 Inleiding
      8. Blz. 333 H. Openbaarheidsparagraaf
        1. Blz. 334 Inleiding
        2. Blz. 335 Actieve openbaarmaking
        3. Blz. 336 Passieve openbaarmaking
        4. Blz. 337 Verbetering informatiehuishouding
    5. Blz. 338 Bijlagen
      1. Blz. 339 Bijlage 1: Wettelijke beleidsindicatoren
        1. Blz. 340 Wettelijke beleidsindicatoren
      2. Blz. 341 Bijlage 2: Overzicht taakvelden
        1. Blz. 342 Overzicht taakvelden
      3. Blz. 343 Bijlage 3: Structurele effecten Zomerrapportage
        1. Blz. 344 Structurele effecten Zomerrapportage
    6. Activiteiten
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap