-
Blz. 1
Programmabegroting 2025-2028
-
Blz. 2
Programmabegroting 2025 - 2028
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Voorwoord
-
Blz. 6
Inleiding
-
Blz. 7
Inleiding
-
Blz. 8
Leeswijzer
-
Blz. 9
Leeswijzer
-
Blz. 10
1. Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 11
Reguliere taken programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 12
Inleiding programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 13
Ambitie en ontwikkelingen programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 14
Bestuur
-
Blz. 15
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 16
Verbinding tussen bestuur en inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners
-
Blz. 17
Dorpsgesprekken in elke kern (continueren)
-
Blz. 18
Samenwerking U10/U16
-
Blz. 19
Participatiebeleid opstellen
-
Blz. 20
Burgerzaken en Klant Contact Centrum
-
Blz. 21
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 22
Dienstverlening op het gebied van Burgerzaken en het Klant Contact Centrum optimaliseren
-
Blz. 23
Inwoners via verschillende communicatiekanalen informeren over de digitale dienstverlening van Burgerzaken.
-
Blz. 24
Dienstverlening/Organisatieontwikkeling
-
Blz. 25
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 26
Inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties ervaren de gemeente dichtbij door goede dienstverlening
-
Blz. 27
Actief sturen op dienstverleningsprincipes
-
Blz. 28
Dienstverlening in je DNA
-
Blz. 29
We onderzoeken hoe we onze dienstverlening kunnen monitoren
-
Blz. 30
Herijken van onze servicenormen
-
Blz. 31
Balans en meer grip op reguliere taken en ontwikkelingen
-
Blz. 32
In 2025 wordt het project 'procesoptimalisatie" gelanceerd
-
Blz. 33
Informatisering en informatiebeheer
-
Blz. 34
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 35
Voorspelbare digitale dienstverlening aan inwoners, bedrijven en de interne organisatie
-
Blz. 36
Inventarisatie informatiebehoefte en opstellen KPI’s
-
Blz. 37
Vastleggen taken en verantwoordelijkheden informatievoorziening
-
Blz. 38
Portfoliomanagement (prioriteren van projecten)
-
Blz. 39
Plaats en tijd onafhankelijk werken met gebruik van moderne technologie
-
Blz. 40
Verdere implementatie MS Office 365 (Teams, Exchange online, Sharepoint)
-
Blz. 41
Wifi netwerk vervangen
-
Blz. 42
Verbeteren proces-inrichting zaaksysteem
-
Blz. 43
Efficiënte uitvoering van beheertaken
-
Blz. 44
Inrichten incident- en changemanagement
-
Blz. 45
Digitaliseren in-, door- en uitstroomproces
-
Blz. 46
Invoeren digitale ondertekening
-
Blz. 47
Digitaal vaardige organisatie
-
Blz. 48
Aanbieden e-learning modules
-
Blz. 49
Personeel
-
Blz. 50
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 51
Aandacht voor vitaal werken en verzuimpreventie
-
Blz. 52
Ontwikkelen van een vitaliteitsprogramma en verbeteren verzuimmaatregelen
-
Blz. 53
Met moderne en op aansprekende manieren de juiste persoon vinden voor de juiste functie
-
Blz. 54
Als onderdeel van de arbeidsmarktstrategie is een sourcingtool van linkedin aangeschaft.
-
Blz. 55
Tijdig invullen van vacatures
-
Blz. 56
Blijvende extra inzet om nieuw personeel aan te trekken.
-
Blz. 57
Up-to-date functie- en beloningsgebouw en medewerkers zijn ingeschaald volgens HR21.
-
Blz. 58
Project Functiebeschrijving en -waardering.
-
Blz. 59
We blijven actief betrokken bij de doorontwikkeling van het traineeship.
-
Blz. 60
Doorontwikkeling van het traineeship
-
Blz. 61
Aantrekkelijk werkgever zijn voor huidige en nieuwe medewerkers
-
Blz. 62
We streven ernaar dat al onze medewerkers ''gelukkige'' medewerkers zijn.
-
Blz. 63
Communicatie
-
Blz. 64
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 65
Met duidelijke, vindbare (website) en tijdige (proces)communicatie willen we in verbinding staat met onze inwoners en ondernemers
-
Blz. 66
Collega’s ondersteunen bij het opstellen van begrijpelijke communicatie.
-
Blz. 67
De website actueel houden en met behulp van onder andere input van het KCC en SIMAnalytics zo inrichten dat de informatie goed vindbaar is voor inwoners en ondernemers.
-
Blz. 68
Financiën/ belastingen
-
Blz. 69
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 70
Een toekomstbestendig financieel beleid
-
Blz. 71
Inzetten van incidentele middelen om structureel effect te realiseren.
-
Blz. 72
De documenten en processen blijven door ontwikkelen
-
Blz. 73
In control gesprekken invoeren en structureel houden
-
Blz. 74
Financieel beleid en beheer blijven ontwikkelen door opleidingen, begeleiding en kennisoverdracht
-
Blz. 75
Financiële rechtmatigheid borgen door interne controle en het invoeren van in-control gesprekken
-
Blz. 76
Wat mag het programma Bestuur en bedrijfsvoering kosten
-
Blz. 77
Wat mag programma Bestuur en Bedrijfsvoering kosten (per taakveld)
-
Blz. 78
Toelichting programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 79
Verbonden partijen programma Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 80
2. Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 81
Reguliere taken programma Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 82
Inleiding programma openbare veiligheid
-
Blz. 83
Ambitie en ontwikkelingen programma Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 84
Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 85
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 86
Een zo veilig mogelijke woon- en leefomgeving
-
Blz. 87
De in het uitvoeringsplan IVP jaarschijf 2025 vastgestelde maatregelen en actiepunten volgens planning uitvoeren
-
Blz. 88
Maandelijks lokaal ondermijningsoverleg met veiligheidspartners, waarbij minimaal één risicolocatie wordt aangepakt (regionale afspraak)
-
Blz. 89
Bestuurlijke maatregelen (dwangsom / bestuursdwang) bij geconstateerde overtredingen
-
Blz. 90
Structurele bewustzijn sessies voor een deel van de organisatie (preventieve activiteiten)
-
Blz. 91
We professionaliseren onze Persoons Gerichte Aanpak (PGA)
-
Blz. 92
Verhogen meldingsbereidheid van inwoners en ondernemers doormiddel van social media en bewustwordingscampagnes
-
Blz. 93
(Regionale) brandweer
-
Blz. 94
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 95
Een toekomstbestendige brandweerzorg met een brandweerorganisatie die paraat, vakbekwaam en toekomstbestendig is
-
Blz. 96
In 2025 zullen er afspraken gemaakt moeten worden over de eigendom en verantwoordelijkheid over m.n. de brandweerkazernes.
-
Blz. 97
Crisisbeheersing / risicobestrijding
-
Blz. 98
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 99
Professionele gemeentelijke crisisbeheersingsorganisatie met voldoende opgeleid en getraind gemeentelijk personeel
-
Blz. 100
Met de inzet van extra capaciteit zal de lokale crisisorganisatie aangepast moeten worden aan de nieuwe regionale afspraken.
-
Blz. 101
Opleiden/oefenen van bestuur en medewerkers
-
Blz. 102
Toezicht en handhaving / BOA
-
Blz. 103
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 104
Ondanks de beperkte middelen en capaciteit willen we een vergrote beleving van de handhaving in de gemeente, op het gebied van leefbaarheid en veiligheid.
-
Blz. 105
Aan de hand van een opgesteld uitvoeringsplan (jaarplan) vindt toezicht en handhaving door de BOA plaats op de vastgestelde prioriteiten
-
Blz. 106
Onderzoeken of handhavingscapaciteit slim vergroot kan worden
-
Blz. 107
Wat mag het programma Openbare orde en veiligheid kosten
-
Blz. 108
Wat mag programma Openbare orde en veiligheid (per taakveld) kosten
-
Blz. 109
Toelichting programma Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 110
Verbonden partijen programma Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 111
3. (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 112
Reguliere taken programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 113
Inleiding programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 114
Ambitie en ontwikkelingen programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 115
Jeugd / Wmo: Een zelfredzame samenleving
-
Blz. 116
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 117
Complexe casuïstiek is van een integrale, efficiënte en budgetvriendelijke oplossing voorzien.
-
Blz. 118
We zetten het doorbraakbudget in ten behoeve van maatwerkoplossingen buiten de kaders waardoor een inwoner verder kan.
-
Blz. 119
We bevorderen de deskundigheid van het sociaal team op het gebied van krachtgericht werken en de doorbraakmethode.
-
Blz. 120
Een preventieve aanpak en vroegsignalering voorkomen dat problemen verergeren.
-
Blz. 121
We zetten het programma Kansrijke Start voort.
-
Blz. 122
We zetten de spreekuren op kinderdagverblijven en scholen voort.
-
Blz. 123
We ontwikkelen lokale spreekuren in meerdere kernen.
-
Blz. 124
We zetten het relatie- en scheidingspunt voort
-
Blz. 125
We gaan inwoners waarover zorgen zijn benaderen vanuit het sociaal team en toeleiden naar de juiste ondersteuning.
-
Blz. 126
Er is meer passend woon(zorg)aanbod beschikbaar voor aandachtsgroepen.
-
Blz. 127
We ontwikkelen gemengd wonen in een prikkelarme woonomgeving aan de Lekdijk West 24
-
Blz. 128
We hebben oog voor aandachtsgroepen binnen het te realiseren flexwonen project.
-
Blz. 129
We breiden de mogelijkheden van hospitaverhuur uit.
-
Blz. 130
We werken integraal samen vanuit wonen en sociaal domein, zodat al onze inwoners prettig kunnen wonen.
-
Blz. 131
We werken aan meer bewustzijn onder senioren over de toekomstige woonbehoeftes
-
Blz. 132
Het Sociaal Team heeft voldoende kennis en expertise of het gebied van veiligheidscasuïstiek.
-
Blz. 133
We trainen het Sociaal Team in het werken met de top3-methodiek
-
Blz. 134
We maken nadere samenwerkingsafspraken met Veilig Thuis en andere partners uit het veiligheidsnetwerk
-
Blz. 135
We professionaliseren onze Persoons Gerichte Aanpak (PGA)
-
Blz. 136
Maatwerkondersteuning blijft betaalbaar en beschikbaar voor inwoners die dit nodig.
-
Blz. 137
We gaan aan de slag met reablement zodat inwoners langer zelfstandig het huishouden te kunnen voeren.
-
Blz. 138
We werken aan innovatieve manieren om de instroom bij huishoudelijke ondersteuning te beperken.
-
Blz. 139
We gaan de aanmeldingen voor huishoudelijke hulp meer wijkgericht toedelen aan een aanbieder
-
Blz. 140
Vanuit het sociaal domein wordt domeinoversteigend samengewerkt
-
Blz. 141
We dragen bij aan de samenwerking tussen het MBO en zorg.
-
Blz. 142
We versterken de samenwerking huisartsen, jeugdartsen, POH’s consultatiebureau, Sociaal Team en Team Sociaal Beleid
-
Blz. 143
We bedden het jongerenwerk in binnen het sociaal team.
-
Blz. 144
Sociale basis: een sterke sociale basis
-
Blz. 145
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 146
Het overzicht, de samenhang en de vindbaarheid van de sociale basis is verbeterd, zodat inwoners hier optimaal gebruik van maken en minder een beroep doen op individuele maatwerkvoorzieningen.
-
Blz. 147
We zorgen ervoor dat de professionals in het sociaal team in dienst zijn van de gemeente.
-
Blz. 148
We continueren de inzet van jeugdgroepswerk.
-
Blz. 149
We continueren de inzet van buurtgezinnen.
-
Blz. 150
We verbeteren de samenwerking zowel met onze vrijwilligersorganisaties als tussen de organisaties zelf.
-
Blz. 151
We vergroten en bestendigen de sociale betrokkenheid door onze vrijwilligers te waarderen en inwonersinitiatieven te stimuleren en te ondersteunen
-
Blz. 152
We zetten in op opbouwwerk om de leefbaarheid en sociale cohesie in onze wijken te verbeteren.
-
Blz. 153
We maken optimaal gebruik van de sociale kaart en laten hierin vraag en aanbod samenkomen
-
Blz. 154
We werken aan de bekendheid en zichtbaarheid van de sociale kaart.
-
Blz. 155
We werken samen met jongeren aan activiteiten voor jongeren
-
Blz. 156
Wat mag programma (jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning kosten (Lasten-Baten-Totaal)
-
Blz. 157
Wat mag programma(jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning kosten (per taakveld)
-
Blz. 158
Toelichting programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 159
Verbonden partijen programma (Jeugd)zorg, gezondheid en ondersteuning
-
Blz. 160
4. Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 161
Reguliere taken programma Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 162
Inleiding programma Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 163
Ambitie en ontwikkelingen programma Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 164
Onderwijs
-
Blz. 165
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 166
Alle NT2 kinderen in Lopik kunnen deelnemen aan het aanbod van de Taaltrap.
-
Blz. 167
Alle NT2 kinderen op de basisscholen maken gebruik van de Taaltrap
-
Blz. 168
Aanbod van de Taaltrap beschikbaar stellen voor meer kinderen, naast basisonderwijs, zoals kinderen op het speciaal onderwijs
-
Blz. 169
Er is een lokaal aanbod voor NT2 onderwijs en NT2 activiteiten voor volwassenen.
-
Blz. 170
NT2 onderwijs voor volwassenen lokaal aanbieden.
-
Blz. 171
NT2 activiteiten voor volwassenen lokaal aanbieden.
-
Blz. 172
In beeld krijgen van de (moeilijk bereikbare) groep laaggeletterden in Lopik.
-
Blz. 173
In beeld brengen van de groep laaggeletterden in Lopik.
-
Blz. 174
Lokaal aanbod creëren voor laaggeletterden.
-
Blz. 175
Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP)
-
Blz. 176
Uitvoering Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP)
-
Blz. 177
Intensieve samenwerking tussen kinderopvang, onderwijs, sociaal team en jgz rondom 0 – 12-jarigen
-
Blz. 178
Uitvoering geven aan de uitvoeringsagenda Onderwijskansenbeleid.
-
Blz. 179
Continueren van de bijeenkomsten 2+ en dan….. en 12+ en dan…
-
Blz. 180
Sport, beweging & cultuur
-
Blz. 181
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 182
Een aantrekkelijke werkgever zijn voor het zwembad personeel gedurende het jaar rond.
-
Blz. 183
Een combinatiefunctionaris ontwikkelen door het uitbreiden van de zwembadformatie met vaste formatie buurtsportcoach tot 1 fte
-
Blz. 184
Een actieve en gezonde samenleving waarin alle inwoners gestimuleerd worden om mee te doen
-
Blz. 185
Voortzetten van het Jeugd en Volwassenfonds sport en cultuur.
-
Blz. 186
Uitvoeringsbudget beschikbaar stellen van het lokaal sport en vitaliteitsakkoord (opgesteld in 2023) en het faciliteren van het kernteam.
-
Blz. 187
De samenwerking met Team Sportservice wordt voortgezet voor het ondersteunen en organiseren van beweeg- en sportactiviteiten.
-
Blz. 188
Zwembad Lobeke is toegankelijk voor alle inwoners van Lopik.
-
Blz. 189
Gratis activiteiten organiseren in samenwerking met jongerenwerkers
-
Blz. 190
Wat mag het kosten programma Onderwijs, sport en cultuur?
-
Blz. 191
Wat mag programma Onderwijs, sport en cultuur kosten
-
Blz. 192
Wat mag programma Onderwijs, sport en cultuur kosten (per taakveld)
-
Blz. 193
Toelichting programma Onderwijs, sport en cultuur
-
Blz. 194
5. Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 195
Reguliere taken programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 196
Inleiding programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 197
Ambitie en ontwikkelingen programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 198
Inwoners doen naar vermogen mee in de samenleving en zijn zelfredzaam
-
Blz. 199
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 200
Doorontwikkeling van de dienstverlening aan inwoners met een uitkering of een afstand tot de arbeidsmarkt.
-
Blz. 201
Doorontwikkeling van het lokale werken naar aanleiding van de evaluatie in 2024.
-
Blz. 202
Doorontwikkeling van de dienstverlening bij Werk en inkomen Lekstroom (WIL)
-
Blz. 203
Werkwijss en WIL vormen één gestroomlijnde sociale infrastructuur
-
Blz. 204
Inwoners met financiële problemen worden zo vroeg mogelijk geholpen en ondersteund
-
Blz. 205
Voortzetten en optimaliseren samenwerking Nederlandse Schuldhulproute (NSR).
-
Blz. 206
We gaan de minimaregelingen in de regio Lekstroom harmoniseren
-
Blz. 207
We gaan onderzoeken of het JongerenPerspectiefFonds (JPF) voor jongeren met schulden in Lopik kan starten.
-
Blz. 208
Inwoners participeren naar vermogen actief mee in de samenleving.
-
Blz. 209
Continueren intensieve betrokkenheid van de participatiecoach voor inwoners met een grote afstand tot de arbeidsmarkt voor het participeren in de samenleving
-
Blz. 210
Werkgevers worden ondersteund door middel van instrumenten vanuit de participatiewet (loonkostensubsidie, jobcoaching, jobcarving etc.)
-
Blz. 211
Doorontwikkelen integrale samenwerking van de participatiecoach, het lokale werkteam en het sociaal team
-
Blz. 212
Continueren taalonderwijs B1-route, Z-route en onderwijsroute aan inburgeraars
-
Blz. 213
Continueren ondersteuning van inburgeraars bij het vinden van werk en studie door WESS (Werk en Studie Statushouders)
-
Blz. 214
Inzetten van participatietrajecten voor inburgeraars uit de Z-route
-
Blz. 215
Huisvesten van hervestigers en statushouders om de taakstelling huisvesting vergunninghouders te realiseren
-
Blz. 216
Economie
-
Blz. 217
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 218
De ondernemersdienstverlening en de verbinding met ondernemers (verenigingen) versterken
-
Blz. 219
Proactief accountmanagement inzetten
-
Blz. 220
Verbinding met agrarische ondernemers versterken
-
Blz. 221
Een toekomstbestendig werk- en vestigingsklimaat
-
Blz. 222
Werken aan het toekomstbestendig maken van bedrijventerrein de Copen
-
Blz. 223
Actief deelnemen aan regionale tafel ‘Economische Positionering’ van de U10/U16.
-
Blz. 224
Recreatie en Toerisme
-
Blz. 225
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 226
Het onderhouden van contacten met en het ondersteunen van Lopikse ondernemers in de Recreatie en Toerisme sector
-
Blz. 227
In verbinding staan met ondernemers in de recreatie en toerisme sector
-
Blz. 228
Lopik aantrekkelijker maken voor zowel recreanten uit de gemeente als daarbuiten
-
Blz. 229
Recreatie mogelijkheden promoten binnen de gemeente
-
Blz. 230
Een actieve bijdrage leveren aan Platform de Utrechtse Waarden
-
Blz. 231
Wat mag programma Werk, inkomen, economie en recreatie kosten
-
Blz. 232
Wat mag programma Werk, inkomen, economie en recreatie kosten per taakveld
-
Blz. 233
Toelichting programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 234
Verbonden partijen programma Werk, inkomen, economie en recreatie
-
Blz. 235
Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 236
6. Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 237
Reguliere taken programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 238
Inleiding programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 239
Ambitie en ontwikkelingen programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 240
Beleid fysieke leefomgeving
-
Blz. 241
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 242
Opstellen beleidsdocumenten waardoor nieuwe initiatieven sneller kunnen worden beoordeeld
-
Blz. 243
Er lopen diverse projecten voor het opstellen van beleid op specifieke thema’s van de fysieke leefomgeving
-
Blz. 244
Lopende procedures onder de Wet ruimtelijke ordening (Wro) voor bestemmingsplannen afronden.
-
Blz. 245
Voor de opbouw van het Omgevingsplan moeten enkele beleidskeuzes voorbereid en gemaakt worden. Dit zogenoemde casco wordt opgesteld en vastgesteld in 2025
-
Blz. 246
Concrete projecten en ontwikkelingen in de fysieke leefomgeving
-
Blz. 247
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 248
Meer woningaanbod voor verschillende doelgroepen realiseren binnen de mogelijkheden in Lopik/de provincie Utrecht
-
Blz. 249
Invulling van de gekozen locatie voor de flexwoningen wordt verder uitgewerkt en de benodigde vergunningen worden verleend.
-
Blz. 250
Vaststellen planologisch kader
-
Blz. 251
Woningbouwontwikkeling Kapelse Gaard
-
Blz. 252
Woningbouwontwikkeling uitbreiding Cabauw
-
Blz. 253
Opstarten ontwikkeling Lopik Oost 2.
-
Blz. 254
Opstelling uitvoeringsprogramma Transitievisie Warmte
-
Blz. 255
Een duurzaam en toekomstbestendig Lopik in lijn met de gestelde doelstellingen van het landelijk Klimaatakkoord
-
Blz. 256
Er vinden gesprekken plaats met betrokken partijen en bedrijven om de doelstellingen van de RES te behalen.
-
Blz. 257
Plan van Aanpak voor Transities in de Utrechtse Waarden
-
Blz. 258
Uitvoering isolatieprogramma
-
Blz. 259
Vergunningverlening, toezicht en handhaving
-
Blz. 260
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 261
Een stabiele organisatie voor de uitvoering VTH-taken
-
Blz. 262
Intensiveren van samenwerking met andere partijen
-
Blz. 263
Procesbeschrijvingen en werkafspraken verder uitbreiden
-
Blz. 264
Doorontwikkelen van Centric Leefomgeving
-
Blz. 265
Onderzoeken van de mogelijkheden voor overdracht van taken aan de Omgevingsdienst.
-
Blz. 266
Een VTH-organisatie die voldoet aan de proces- en kwaliteitscriteria uit de Omgevingswet
-
Blz. 267
De beleidscyclus VTH consequent uitvoeren
-
Blz. 268
Aanvullend opleiden van medewerkers om te kunnen voldoen aan de kwaliteitscriteria
-
Blz. 269
Wat mag het programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting kosten
-
Blz. 270
Wat mag het programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting kosten per taakveld
-
Blz. 271
Toelichting programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 272
Verbonden partijen programma Ruimtelijke ontwikkeling, milieu en volkshuisvesting
-
Blz. 273
7. Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 274
Reguliere taken programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 275
Inleiding programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 276
Ambitie en ontwikkelingen programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 277
Planmatig onderhoud en revitalisatie openbare ruimte
-
Blz. 278
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 279
Openbare ruimte zonder grote technische mankementen, die goed toegankelijk is, die aangenaam en veilig wordt ervaren
-
Blz. 280
Doorvoeren optimalisaties en aanpassingen openbare ruimte bij ingezette projecten
-
Blz. 281
Uitgevoerde onderhouds- en revitaliseringsprojecten conform MJOP
-
Blz. 282
Openbaar groen
-
Blz. 283
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 284
Inzetten van groen als basis voor de prettige leefomgeving, nodigt uit tot ontmoeting en biedt een meerwaarde voor de toename van bio diversiteit en klimaatadaptatie
-
Blz. 285
Verbeteren en omvormen van openbaar groen volgens vastgesteld groenbeleidsplan.
-
Blz. 286
Een goed geëquipeerde buitendienst
-
Blz. 287
Verkeer en vervoer
-
Blz. 288
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 289
Een bereikbare, verkeersveilige en toekomstbestendige gemeente
-
Blz. 290
Voorgestelde aanpassingen in het wegennet gelet op bereikbaarheid en doorstroming. Voldoende parkeergelegenheid (ook elektrisch).
-
Blz. 291
Wat mag het programma beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer kosten
-
Blz. 292
Wat mag het programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer per taakveld
-
Blz. 293
Toelichting programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 294
Verbonden partijen programma Beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer
-
Blz. 295
Financiële begroting en algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 296
Financiële begroting en algemene dekkingsmiddelen.
-
Blz. 297
Inleiding
-
Blz. 298
Overzicht per programma
-
Blz. 299
Ontwikkeling van het vermogen
-
Blz. 300
Specificatie verloop reserves en voorzieningen
-
Blz. 301
Financiële positie
-
Blz. 302
Incidentele lasten en baten en structureel begrotingssaldo
-
Blz. 303
Paragrafen
-
Blz. 304
A. Lokale heffingen en belastingen
-
Blz. 305
0 Inleiding
-
Blz. 306
1 Wat zijn lokale heffingen?
-
Blz. 307
2 Het beleid
-
Blz. 308
3 De inkomsten uit lokale heffingen en de kostendekking
-
Blz. 309
4 De lokale lastendruk
-
Blz. 310
B. Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 311
1. Weerstandsvermogen
-
Blz. 312
2. Risicoprofiel gemeente Lopik
-
Blz. 313
3. Weerstandscapaciteit
-
Blz. 314
C. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 315
0 Inleiding
-
Blz. 316
1 Openbare ruimte
-
Blz. 317
2 Gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 318
3 Ontwikkelingen
-
Blz. 319
D. Financiering
-
Blz. 320
Inleiding
-
Blz. 321
E. Bedrijfsvoering
-
Blz. 322
Inleiding
-
Blz. 323
Borgen van privacy en informatieveiligheid
-
Blz. 324
Personeel en organisatie
-
Blz. 325
Formatie
-
Blz. 326
Overhead
-
Blz. 327
F. Verbonden partijen
-
Blz. 328
1. Algemeen
-
Blz. 329
2. Waarom verbonden partijen
-
Blz. 330
3. Verbonden partijen
-
Blz. 331
G. Grondbeleid
-
Blz. 332
Inleiding
-
Blz. 333
H. Openbaarheidsparagraaf
-
Blz. 334
Inleiding
-
Blz. 335
Actieve openbaarmaking
-
Blz. 336
Passieve openbaarmaking
-
Blz. 337
Verbetering informatiehuishouding
-
Blz. 338
Bijlagen
-
Blz. 339
Bijlage 1: Wettelijke beleidsindicatoren
-
Blz. 340
Wettelijke beleidsindicatoren
-
Blz. 341
Bijlage 2: Overzicht taakvelden
-
Blz. 342
Overzicht taakvelden
-
Blz. 343
Bijlage 3: Structurele effecten Zomerrapportage
-
Blz. 344
Structurele effecten Zomerrapportage
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap